جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
نماز جمعه عالیشهر به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد با تاکید بر انتخاب اصلح گفت: باید بدانیم که خیلی فرق می‌کند چه تفکری بر کشور حاکم باشد، تفکر انقلابی که روش آن مقاومت در مقابل خواسته‌های دشمن است یا تفکر لیبرال غربگرا که سازش و تسلیم شدن در مقابل دشمن را می‌پسندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حمید نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در حماسه بی‌نظیر عاشورا درس‌های زیادی هست که بزرگترین آن هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش مدار است. از آنجایی که ملت بزرگ ایران با رهبری یکی از فرزندان امام حسین علیه السلام یک نظام ارزشی را ایجاد کرده است این درس برای ما فوق العاده مهم است که باید به آن توجه کنیم وگرنه ممکن است جامعه ما هم مثل زمان امام حسین علیه السلام دچار آسیب جدی شود.

وی با اشاره به انتخابات ابراز داشت: معظم انقلاب روز چهارشنبه فرمودند این انتخابات خیلی مهم است مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات کمتر از مقداری بود که توقع داشتیم این یک عللی دارد. آنچه مسلم است این است که اگر کسی تصور کند که این عده‌ای که رای ندادند به خاطر مخالفت با نظام بوده سخت اشتباه است البته عده‌ای هستند که مخالف نظام هستند لاکن اینکه ما هر کسی رای نداد را ملحق به این‌ها کنیم خیلی خطای بزرگی است، این خطا را نباید کسانی مرتکب بشوند.

امام جمعه عالیشهر افزود: عزیزان این هشدار امام واقعاً مهم و جدیست شما خودتان هم افرادی را می‌شناسید که رای نمی‌دهند اما مخالف نظام هم نیستند بلکه بالاتر از این اگر خطری اصل نظام را تهدید کند حاضرند جان خود را هم بدهند و در جنگ و مقابله با دشمن هم شرکت می‌کنند اما رای نمی‌دهند که دلایل مختلفی دارد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با تاکید بر انتخاب اصلح گفت: باید بدانیم که خیلی فرق می‌کند چه تفکری بر کشور حاکم باشد، تفکر انقلابی که روش آن مقاومت در مقابل خواسته‌های دشمن است یا تفکر لیبرال غربگرا که سازش و تسلیم شدن در مقابل دشمن را می‌پسندد.

وی افزود: این را مردم عزیز ما تجربه کرده‌اند که هر وقت تفکر انقلابی حاکم بوده است ما در دنیا عزیز شده‌ایم و دشمنان مجبور شده‌اند به ما احترام بگذارند و مشکلات ما هم کمتر شده است و هر وقت تفکر غیر انقلابی حاکم بوده دشمنان ، ما را تحقیر کرده‌اند به ما زور گفته‌اند و ما مجبور شدیم عقب نشینی کنیم و مشکلات ما بیشتر شده است.

امام جمعه عالیشهر گفت: اکنون در موسم حج هستیم مردم ما به خوبی به خاطر می‌آورند سال ۹۴ که تفکر غربگرا حاکم بود در عربستان با زائرین ما چه کار کردند، حدود ۵۰۰ نفر را کشتند و حاضر نبودند جنازه‌ها را هم تحویل بدهند که رهبر معظم وارد شدند و آنها مجبور شدند که جنازه‌ها را تحویل بدهند اما همین امسال در دولت انقلابی شهید رئیسی از حجاج سوال کنید که چگونه ماموران عربستان تا کمر در مقابل زائران ایرانی خم می‌شدند و چگونه به آنها احترام می‌گذاشتند ، آیا عربستان عوض شده یا دولت ایران؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha